1432 Tahun yang berlalu Rasullullah S.A.W mengigatkan kita...

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasullullah S.A.W telah bersabda: Akan tiba suatu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah DINAR (emas) dan DIRHAM (perak)untuk digunakan.....Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

Jual Beli Simpan Emas merupakan suatu aktiviti yang mampu meningkatkan kekayaan yang kita miliki.Saya adalah DEALER Public Gold JOHOR BAHRU . Jika anda ingin membeli atau menjual emas Public Gold. Sila hubungi saya, HJ. MOHAMMAD NICK :019-7244777 @ eMail : mohdnick.gmail.com MEMBANTU DAN MENYIMPAN NILAI ESET KEKAYAAN SEBENAR…. SIMPANLAH EMAS..


Sunday, August 14, 2011

Kelebihan Jongkong Perak (Silver)


Pelabur silver terkenal dunia David Morgan berkata yg harga silver akan terus meningkat dalam jangkamasa panjang. Mengulas tentang penurunan harga silver minggu ini selepas memecah rekod harga tertinggi sepanjang masa, beliau berkata semua harga pasaran ada masa turun dan ada masa naik. David Morgan menjadikan silver sebagai pelaburannya yg pertama. Portfolio pelaburannya ialah 75% silver dan hanya 25% tunai. Menurut David Morgan, bekalan silver tidak pernah lagi mengalami kekurangan yang begitu meruncing seperti sekarang. Harga silver akan terus meningkat secara dramatic mengatasi kenaikan harga silver seperti di tahun-tahun yg lepas. Kata beliau lagi, pelabur silver mestilah mempunyai disiplin yg tinggi. Harga silver adalah lebih mudah berubah2 jika dibandingkan dgn komoditi lain. Tetapi dlm jangka masa panjang, pelaburan ini amat lumayan. Morgan menjangkakan harga silver akan terus membuat kejutan. Kata beliau, “Most people don’t have the discipline to keep (their plan) consistently. Right now I have nothing to do but sit back and be patient”.
Bagi orang yg berpendapatan biasa dan sederhana, mungkin mereka tidak mampu membeli emas, jadi mungkin anda boleh mempertimbangkan utk membeli perak. Harga perak lebih jauh rendah dari emas. Contohnya pd masa artikel ini ditulis, 250 gm emas berharga RM41,793 dan 250 gm perak hanya berharga RM 1,572. Harga perak amat rendah, jika anda tidak mampu membeli emas, belilah perak. Anda boleh beli dirham seperti dirham Kelantan atau jika anda ada lebih duit sikit beli jongkong perak public Gold.
Jika sekarang anda fikir harga perak sudah cukup tinggi, anda sebenarnya cukup silap. Harga perak sekarang, masih tidak ada apa2. Harganya masih belum start naik lagi sebenarnya. Sekarang ini, harganya yg kita lihat, hanyalah harga perak dibawah nilai. Jika saya berkata yg perak 250gm akan bernilai RM10000 dalam beberapa tahun lagi, adakah anda percaya?
Hakikatnya harga RM10,000 bagi 250gm perak adalah masih lagi rendah! Sebab itu saya tidak berfikir dua kali ketika membeli perak. Hari ini pun saya beli 2 ketul lagi, krn saya tahu harga perak sekarang terlalu amat rendah dari nilainya yg sebenar.

No comments:

Post a Comment