1432 Tahun yang berlalu Rasullullah S.A.W mengigatkan kita...

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasullullah S.A.W telah bersabda: Akan tiba suatu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah DINAR (emas) dan DIRHAM (perak)untuk digunakan.....Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

Jual Beli Simpan Emas merupakan suatu aktiviti yang mampu meningkatkan kekayaan yang kita miliki.Saya adalah DEALER Public Gold JOHOR BAHRU . Jika anda ingin membeli atau menjual emas Public Gold. Sila hubungi saya, HJ. MOHAMMAD NICK :019-7244777 @ eMail : mohdnick.gmail.com MEMBANTU DAN MENYIMPAN NILAI ESET KEKAYAAN SEBENAR…. SIMPANLAH EMAS..


Monday, August 1, 2011

TIP RAHSIA EMAS; MENJANA EKONOMI KELUARGA


BELI UNTUNG, JUAL UNTUNG, BELI BALIK UNTUNG DAN SIMPAN SAJA PUN UNTUNG.....
Yang rugi....Orang yang masih tak buat apa-apa.Dah tahu emas memberikan pulangan yang lumayan tetapi masih nganga...dengan seribu alasan.Orang lain dah kaya raya, senang lenang...kita masih dok tokok lama....sengeh mencari alasan dan silapnya. Macam katak bawah tempurung...takut keluar dari kepongpong zon selesa...kita nampak peluang untuk berjaya....tapi masih mencari alasan untuk mulakan langkah pertama.Kita takut gagal...orang yang takut gagal bermakna ia takut untuk berjaya. Hari ini saya ingin dedahkan satu rahsia secara eksklusif dan berani bagaimana peniaga, tokey-tokey, orang kaya dan banyak lagi.... bertambah kaya.Duit cari duit...emas cari duit. Kita? masih dok takok lama dan beri alasan..."depa boleh laa...depa banyak duit".Inilah kelemahan kita...fulus@duit, alasan yang sering kita jadikan alasan.Inilah alasan yang cukup sinonim dengan golongan berpendapatan rendah...walaupun gaji bulanan 2-3 ribu. Alasan gaji kecik..tak cukup tampung sara hidup dan sebagainya.Tapi heran nya boleh beli h/phone canggeh pulak tu, ipad, keta make up solid, isap rokok tembakau jawa dan banyak lagi....lu pikir lah sendiri.
Tahukan anda bahawa ada dua logam yang sangat hebat di cipta oleh Allah S.W.T.....yang banyak diceritakan dalam Al-Quran dan hadis sebagai harta orang kaya, kebanggaan pembesar-pembesar dan perhiasan penghuni-penghuni ahli surga......logam itu ialah EMAS dan PERAK.Betapa mulia nya logam ini sehingga menjadi perhiasan disurga....contoh nya Surah Al-Hajj...Simbol kejayaan dan kemewahan penduduk surga, Surah Ali Imran...HARTA yg menjadi kesenangan hidup didunia adalah Isteri,anak pinak, EMAS PERAK, kuda terlatih, binatang ternak dan tanah@kebun. Terdapat banyak lagi surah yang menceritakan tentang emas dan perak ni...tuan-tuan carilah sendiri dalam Al-Quran.Tidak dicerita sedikit pun tentang duit kertas ($$,ringgit,dollar,dll)dlam AL-Quran.....melainkan DINAR dan DIRHAM. 1432 tahun yang lalu, Rasulullah S.A.W mengingatkan sebagaimana dilaporkan oleh Abu Bakar Ibn Abi Maryam bahawa beliau mendengar Rasulullah S.A.W telah bersabda :" Akan tiba suatu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah DINAR (emas) dan DIRHAM (perak) untuk digunakan"....Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.Yakinlah, saya mendedahkan hal ini bukan bertujuan mencari keuntungan tetapi ingin berkongsi pendapat dan memberi sedikit kesedaran kepada pembaca dan seluruh umat Islam peranan Dinar dan Dirham atau emas dan perak dalam menjaga nilai eset kita.Sejak dulu lagi pemerintah Islam telah memperkenalkan matawang Dinar dan Dirham tetapi ditentang oleh kuasa-kuasa besar golongan kufar yang mempunyai agenda tersendiri, mereka memperkenalkan matawang yang kunun nya mempunyai nilai walhal hanya sekeping kertas, dalam sedar tak sedar kita dilibatkan dengan riba' matawang. Jelas? Sekarang kita tengok wang kertas seperti ringgit Malaysia, dollar, euro, rupiah,yen atau banyak lagi...adakah nilai wang kertas ini kekal dalam jangka masa panjang? Kalau 20 tahun dahulu belanja anak sekolah 20 sen, apakah sekarang 2011 belanja sekolah anak tuan-tuan maseh 20 sen? Atau 10 tahun yang lalu tuan-tuan beli nasi lemak dengan harga 50 sen sebungkus, apakah hari ini tuan-tuan boleh beli lagi nasi lemak dengan harga 50 sen tu? Tahukah tuan-tuan 1432 tahun yang lalu Rasulullah S.A.W membeli seekor kambing dengan harga 1 Dinar...selepas 1432....hari ini tuan-tuan boleh lagi beli seekor kambing dengan harga 1 dinar..ajaib bukan? Itulah kuasa DINAR.
Sekiranya anda ingin senang dikemudian hari mulalah belajar menyimpan emas dan perak kerana ia menjaga NILAI eset anda selain meningkat ekonomi orang Islam apabila anda menjadi seorang pembayar ZAKAT.Orang yang diwajibkan ZAKAT keatas nya bermakna orang tu dah senang...dah kaya dan dah ada harta.Beruntunglah orang yang berzakat kerana Allah S.W.T akan melipat gandakan harta nya!!!!

Bagaimana Emas dan Perak Menjana Ekonomi kita?
Emas dan Perak adalah logam yang amat susah diperolehi dan mempunyai permintaan yang amat tinggi setiap tahun.Negara-negara maju dah mulai sedar bahawa emas dan perak dapat melindungi negara mereka dari menanggong kerugian akibat kejatuhan matawang dunia.Negara-negara kuasa besar seperti China, Korea dan banyak lagi dah mula menyimpan stok emas mereka bagi melindungi eset mereka, ini mengakibatkan kenaikan harga emas melambung tinggi. Akhbar Berita Harian telah mengeluarkan tentang prediction atau jangkaan harga emas dalam tempoh 2 tahun ini akan mencapai RM202.57 segram!!! Tetapi belum 2 tahun, baru beberapa bulan ( sehingga pertengahan Ogos 2011)ini harga emas dah naik mencecah RM200.00 segram!!!!!Tidak mustahil harga emas 2 tahun akan datang boleh mencecah RM250.00 segram!!!! atau lebih.Maksudnya di sini kalau anda beli 100gram emas sekarang dalam harga 19,000.00. Dalam tempoh 2 tahun akan datang emas 100gram yang sama akan mencapai harga RM25,000.00!!!!! kenaikan sebanyak 20% hingga 30%!!!
Hari ini saya akan dedahkan rahsia bagaimana "tokey-tokey busat", orang-orang kaya yang memiliki eset ribuan jutaan ringgit bertambah kaya.Duit cari duit....lagi besar mereka laburkan duit mereka dengan membeli emas dan menyimpan nya...lagi banyak income yang mereka perolehi.Kalau 10 tahun yang lepas mereka laburkan duit mereka untuk membeli 1 KILO emas dengan harga RM50 hingga RM60 ribu.... sekarang eset mereka telah bertambah RM190 RIBU!!!!!! Disini juga saya dedahkan rahsia eksklusif bagi mereka yang berani dan faham bagaimana sebenarnya emas mampu memberi pulangan lumayan. Lagi besar kita melabur dengan membeli emas dan menyimpan...lagi banyak keuntungan yang kita perolehi.Ini bukan skim cepat kaya atau bisnis MLM atau saham atau forex dan seangkatan dengan nya...labur hari ini nak untung esok..tetapi mendidik dan mendisiplin diri kita agar berlajar menyimpan.Kita boleh kaya jika kita belajar menyimpan kerana KUNCI KEKAYAAN adalah MENYIMPAN dan KESABARAN.Bagaimana emas boleh membantu kita?. Disini saya ingin berkongsi pengalaman....Pada 03/10/2010 saya keluarkan duit simpanan ASB dan beli 100gram emas Public Gold dengan harga RM 14,776.00 dan pada 25/7/2011 saya jual dengan member dengan harga RM 17,174.00!! ini bermakna nilai eset saya naik RM 2,398.00!!! dalam tempoh 10 bulan!!!di ulang...10 BULAN!!! belum lagi di campur dengan keuntungan jual beli emas dengan bermodalkan pinjaman emas 100gram tu dengan Ar-Rahnu.Dalam 10 bulan aset saya bernilai hampir RM20 ribu!!!Jangan tunggu lagi...mulakan sekarang...tak cukup modal...mula cikit-cikit, lama-lama jadi bukit...harga emas tak tunggu kita...call me...hp 019-7244777 atau sms

No comments:

Post a Comment