1432 Tahun yang berlalu Rasullullah S.A.W mengigatkan kita...

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasullullah S.A.W telah bersabda: Akan tiba suatu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah DINAR (emas) dan DIRHAM (perak)untuk digunakan.....Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

Jual Beli Simpan Emas merupakan suatu aktiviti yang mampu meningkatkan kekayaan yang kita miliki.Saya adalah DEALER Public Gold JOHOR BAHRU . Jika anda ingin membeli atau menjual emas Public Gold. Sila hubungi saya, HJ. MOHAMMAD NICK :019-7244777 @ eMail : mohdnick.gmail.com MEMBANTU DAN MENYIMPAN NILAI ESET KEKAYAAN SEBENAR…. SIMPANLAH EMAS..


Thursday, August 18, 2011

KENAPA PERLU PILIH EMAS SEBAGAI PELABURAN ?


Assalammualaikum,

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang mengapa kita perlu jadikan EMAS dan PERAK sebagai satu komoditi kita bagi melindungi nilai eset kekayaan kita dan sebagai satu kerjaya sampingan yang lumayan bagi mendapat duit tambahan. Kesedaran ini penting bagi membantu ekonomi kita khusus nya umat Islam agar ekonomi kita stabil dan menjadi salah seorang penyumbang ekonomi Islam sebagai pembayar zakat.

1. Emas merupakan satu komoditi yang disukai oleh semua orang sejak dari zaman dahulu lagi. Jadi anda tidak perlu memaksa orang untuk membeli emas kerana minat orang ramai terhadap emas sudah ada dari dulu lagi.

2. Emas dan perak adalah komoditi atau produk yang tidak susut nilai. Jika kita lihat pada masa sekarang, semua benda boleh dikatakan susut nilai mengikut masa contohnya kereta tetapi Emas dan Perak meningkat dari masa ke semasa. Oleh itu saya tidak perlu risau jika saya tidak dapat menjual stok Emas & perak saya, kerana saya masih memperolehi keuntungan dari stok Emas& Perak tersebut di sebabkan harga Emas meningkat hampir 20% setiap tahun dan Perak meningkat hampir 100% setahun !!

3. Jika saya ingin menggunakan wang pada waktu kecemasan, saya hanya perlu pajakkan Emas saya di Ar-rahnu untuk mendapatkan wang tetapi bagaimana jika anda menjual produk-produk lain. Adakah anda rasa boleh mencari pelanggan pada waktu kecemasan untuk membeli produk anda??

4. Perniagaan Public Gold adalah berbeza sama sekali dengan perniagaan lain kerana apabila anda sudah menjadi Dealer, anda tidak perlu bersusah payah mencari orang untuk mendapat komisen dan maintain status Dealer kerana komisen dibayar berdasarkan jualan Emas anda, anda juga tidak didesak untuk mencapai sebarang target bagi maintain status Dealer anda kerana Public Gold tidak akan melucutkan status Dealer anda.


KELEBIHAN EMAS KELUARAN PUBLIC GOLD
(JONGKONG 99.9, DINAR 916 ATAU EMAS PERHIASANAN 916)


1. Emas PG adalah emas yang betul-betul tulen dan disahkan oleh assayer bebas yang bertauliah oleh Bank Negara Malaysia
2. Mempunyai sijil ketulenan emas yang disertakan semasa pembelian emas dan disahkan oleh assayer yang bertauliah.
3. Mudah diperolehi dan stok sentiasa ada setiap masa Boleh tempah dan beli emas 24 jam sehari dan 7 kali seminggu serta di mana-mana sahaja dalam pelbagai item yang ditawarkan.
4. Harga emas PG jauh lebih rendah daripada harga-harga emas lain di Malaysia
5. Syarikat pengeluar emas pertama di Malaysia yang mendapat pengiktirafan The Malaysia Book of Record.
6. Mendapat kebenaran khas oleh Bank Negara Malaysia.
7. PG membeli balik semua jenis emas PG menggunakan harga WE BUY.
8. PG membeli balik semua jenis emas PG sama ada kemek, bengkok, calar dan sebagainya selagi tidak hilang nilai timbangan emas tersebut tidak seperti jongkong emas yang ditawarkan institusi lain atau kedai emas terkemuka yang tidak menerima balik jika kemek, bengkok, calar atau telah dibuka plastic pembalutnya, kalau terima pun akan ditolak 30 % hingga 35% harga nilai.
9. PG membeli balik semua jenis emas PG yang telah kehilangan Certificate of Authenticity.
10. Perbezaan harga belian emas dan harga jualan emas yang paling rendah di Malaysia.
11. Boleh pegang/memiliki/simpan sendiri emas fizikal (bukan SKIM CEPAT JATUH MISKIN atau sewaktu dengan nya)
12. Cantik dan boleh dijadikan hadiah dan barangan hantaran perkahwinan.
13. PG mempunyai reputasi yang terbaik di Malaysia.
14. PG banyak memenangi anugerah.
15. Emas PG mempunyai pembeli dan peminat paling ramai di Malaysia sebab ramai agen atau dealer yang boleh menawarkan harga “kawan-kawan” atau harga “we buy”.
16. Serta banyak lagi kelebihan yang ditawarkan sekiranya tuan-tuan menjadi dealer atau agen Public Gold, hari-hari duit masyuuukkkk...

No comments:

Post a Comment